- Home Page /
- FAQ
Hvad kan vi hjælpe med?
-
Din ordre
-
Levering
-
Betalingsmetoder
-
Reklamation
-
Returnering
-
Rabatter & Bonuskoder
-
Vilkår & handelsbetingelser
-
Din ordre
-
Spørgsmål vedr. din ordre
Hvor er min pakke?
Når din pakke er afsendt, modtager du et trackingnummer på den e-mail, der er brugt under bestillingen.- Har du valgt GLS kan du følge pakken, ved at indtaste dit trackingnummer her
- Har du valgt DAO kan du følge din pakke herKan jeg ændre min ordre?
Ja, indtil din ordre er pakket og sendt, kan du ændre i din bestilling.Når vi har pakket din ordre færdigt, modtager du automatisk en mail med besked om at ordren er pakket og sent samt information om dit sporingsnummer - herefter er det ikke længere muligt at ændre på din ordre!
Vi forbeholder os også ret til at afvise ændringer af ordre i vores højsæsoner omkring Fastelavn, Sidste Skoledag og til Hallowen.
Hvis du vil ændre på din ordre, skal du sende os en mail med dine ønsker til ændring. Men du skal være opmærksom på at ændring af en eksisterende ordre kan medføre forlængelse af leveringstiden.
Kan jeg annullere min ordre?
Ja naturligvis, indtil din ordre er pakket og sendt, kan du annullere i din ordre.Når vi har pakket din ordre færdigt, modtager du automatisk en mail med besked om at ordren er pakket og sent samt information om dit sporingsnummer - herefter er det ikke længere muligt at annullerer din ordre! Ønsker du ikke længere at modtage varerne, skal du blot nægte benytte dig af returretten.Bliver min ordre leveret samlet?
Ja, alle varer der tilbydes på Billigekostumer er registreret som lagervare i Skovlunde og sendes samlet.Skulle der alligevel være fejl kontakter vi dig hurtigst muligt, så vi i fællesskab kan finde den løsning der passer dig bedst.
Hvornår trækker i penge for min ordre?
Vi trækker først pengene for din ordre, når den er afsluttet og afsendt fra vores lager.Kundens ansvar!
Det er 100% dit (kundens) ansvar at oplysninger afgivet i forbindelse med din ordre er rigtige. Disse oplysninger bruges primært som fakturerings- og leveringsgrundlag samt status og varsel i øvrigt pr. SMS og email omk. levering/afhenting i GLS Pakkeshops og er således kritiske for at ordren kan leveres.Ordre som ikke kan leveres eller ikke bliver afhentet som følge af manglende/forkerte oplysninger bliver returneret til os når liggefristen hos GLS udløber. Når vi modtager varen retur krediteres det oprindelige varekøb, men ALLE omkostninger til fragt/forsendelse modregnes i det oprindeligt betalte beløb inden krediteringen udbetales, og afholdes således af dig (kunden).
Kategorier
-
-
Levering
-
Levering
Professionel levering
Lager i Danmark
Alle varer som kan bestilles online er lagervarer i Danmark. Bestiller du inden kl. 13.00 sendes din ordre samme dag (hverdage).Vi sender dine varer direkte fra vores lager i Skovlunde til den leveringsadresse du angiver ved bestilling. Til denne opgave har vi valgt GLS. En standard forsendelse med GLS tager normalt 1 hverdag, afhængigt af hvor i landet du bor (Bornholm og bro-løse øer tager som regel 2 dage).
Vi sender alle ordre som pakker, hvilket betyder at pakken er forsikret og at du kan følge den online via GLSTrack and Trace service online med den tracking kode som vi automatisk sender til din e-mail så snart pakken forlader vores lager. Vi sender rigtig mange pakker og GLS distribuerer og leverer mange, mange flere. Derfor kan vi garantere dig top professionel service til kun kr. 49,00 pr. levering uanset antallet af varer du har bestilt.
Levering med GLS
GLS bringer pakker ud alle hverdage mellem kl. 09.00 og 16.00, til erhvervsadresser og mellem kl. 07.00 og 12.00 til GLS Pakkeshops (her henter du din pakke som privatperson).- Vælg du GLS erhverv leveres pakken direkte på den angivede erhvervsadresse
- Vælger du GLS privat, kan du selv vælge den GLS Pakkeshoop som passer dig bedst, og pakken leveres her førstkommende hverdag.
Desværre kan vi IKKE garantere at alle pakker leveres fra dag til dag. Vi er nød til at tage forbehold for leveringstiden i forbindelse med sæsonudsving; Fastelavn, Sidste skoledag, Karneval i Aalborg og Halloween.
BEMÆRK: GLS er IKKE post Danmark, så vi kan IKKE levere til: Døgnbokse, Postbokse og "poste restante adresser"
levering på 2 hverdage,Billigekostumer har mere end 8.000 aktive varenumre og i praksis er mere end 95% af alle orde leveret indenfor maksimalt 2 hverdage, men vi er alligevel nød til at tage forbehold for vind, vejr, sæson og andre uforudsigelige hændelser.SKAL du bruge dine varer hurtigere end 2 hverdage anbefaler vi at du kontakter os inden ordreafgivelse, for så kan vi oplyse om hvorvidt vi kan levere de ønskede varer indenfor din aktuelle tidsramme.
Check leveringstiden til din adresse, indtast det postnummer pakken skal leveres til
Normal leveringstid til er
Kategorier
-
-
Betalingsmetoder
-
Betaling
Billigekostumer acceptere 3 forskellige betalingsformer, men fælles for alle ordre er at de skal betales før vi sender din ordre.
1 - Betalingskort
Den mest anvendte betalingsform er med kort, du kan betale med følgende kort:- Dankort
- Visa
- VisaDankort
- VisaElectron
- MasterCard
- MasterCard Debit.
Dere er ingen gebyr ofr betaling med "privat kort", mens betaling med firmakort pålægges et gebyr svarende til det af kortudsteder opkrævede transaktionsgebyr.
Selve betalingen trækkes først, når ordren er afsendt.
2 – Betaling med EAN nummer
Betaling med EAN-nummer er forbeholdt offentlige institutioner og virksomheder med med et gyldigt EAN-nummer.OBS: Kunder fra Københavns kommune, skal huske at angive aktivt bruger-ID sammen med gyldigt EAN-nummer.
3 - Bank overførsel
Betaling via bankoverførsel er kun for erhvervskunder, og pålægges et administrationsgebyr på 29,- kr.Ved betaling med bankoverførsel beder vi dig bruge dit ordrenummer som reference på overførslen.
Kategorier
-
-
Reklamation
-
Reklamation
Der ydes 2 års reklamationsret på alle produkter i henhold til købeloven. Dette betyder, at du i tilfælde af en mangel ved varen enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen.
Den endelige løsning afhænger af den konkrete situation og betinges af, at reklamationen er berettiget og ikke opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadevoldende adfærd. En eventuel fejl eller mangel skal i henhold til købeloven påberåbes inden for rimelig tid efter manglen viser sig. Det er din pligt at angive og såfremt det bliver forlangt vise, hvordan fejlen eller manglen har ytret sig.
Første skridt ved reklamation er ALTID at kontakte kundeservice, så vi kan sikre at sagen håndteres korrekt og klares hurtigst muligt. Kontakter du kundeservice, fremsendes en udførlig beskrivelse af, hvordan en reklamation klares nemmest og hurtigst for alle parter.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Har du kontaktet kundeservice, kan vi endda fremsende en forudbetalt returlabel.
Varen sendes til:
Billigekostumer
Meterbuen 15
2740 SkovlundeNår du returnerer varen, skal du altid vedlægge ordrenummer og oplyse, hvad problemet er. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Og husk desuden at varen altid skal sendes tilbage forsvarligt indpakket, og med original emballage samt eventuelt display materiale.
Sådan håndteres en reklamation i praksis
For at vi kan håndtere din reklamation, skal vi bruge noget dokumentation for den fejl eller mangel, som reklamationen bunder i.Sådan dokumenteres en reklamation:
I nogle få tilfælde kan vi nemt se, hvad reklamationen drejer sig om ud fra et billede af varen (billeddokumentation), men som regel skal vi have varen retur (fysisk returnering), for at vi kan vurdere den enkelte sag.Dette er hverken for at komplicere eller forhale processen, men for at vi ved selvsyn kan vurdere reklamationen, og så vi kan dokumentere problemet overfor producent, fragtmand eller anden interessent.
Billeddokumentation:
- Send billede/billeder som vedhæftet fil til service@billigekostumer.dk og husk at angive dit oprindelige ordrenummer.
- Send billede/billeder som SMS/MMS til telefon 30737019 og husk at angive dit oprindelige ordrenummer.
Returforsendelse
Skal en vare retur for at vi kan håndtere reklamationen, kan du naturligvis komme forbi med varen selv eller sende den til os.Vi dækker naturligvis alle rimelige omkostninger til returneringen af varer, hvis en reklamation er berettiget, men som udgangspunkt er det dit ansvar at returnere varerne til os.
Rimelige omkostninger svarer til prisen på returfragten som vi tilbyder via GLS for kr. 45,- Du kan eventuelt købe en returlabel via dette link til shoppen.
Behandling af reklamationen
Når dokumentation for reklamationen er modtaget, hvad enten det er billeddokumentation eller fysisk returnering af varen, bliver sagen undersøgt, og vi vender tilbage til dig med et svar på afgørelsen inden for maksimalt 2 hverdage, men oftest hurtigere.Er reklamationen berettiget, finder vi sammen ud af hvilken løsning, der passer dig bedst. Typiske løsninger på en berettiget reklamation er eksempelvis:
- Dekort
- Ombytning
- Ombytning til alternativ vare
- Kreditering
Express håndtering af din reklamationssag
Vi kan desværre IKKE omgå ovenstående proces, uanset om reklamationen er berettiget eller ej.Afviste reklamationer
I enkelte tilfælde afvises reklamationer.Afviser vi en reklamation, refunderes eventuelle omkostninger til returnering ikke, og vi sender heller ikke varen/varerne retur til dig, med mindre du betaler for fragten.
Er du ikke ening i beslutningen, kan du indgive en klage til via Nævnenes hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Link til nævnenes hus.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder
klageportalen her.
Kategorier
-
-
Returnering
-
Returnering
Har du fortrudt dit køb, kan du returnere varen i ubrudt stand og i original emballage inden for 14 dage efter modtagelse.
Hvis du vil returnere en vare, skal du altid huske at anmelde din brug af returretten hvilket gøres via nedenstående formular.
Når du returnerer varen, afholder du selv fragtomkostningerne, og du får derfor ikke en pakkelabel tilsendt. Det er vigtigt, at du gemmer en kvittering med trackingnummer på pakken. Dette er et bevis for, at du har sendt varer retur til os, hvis pakken skulle forsvinde undervejs. Husk at varen bør sendes tilbage som pakke og IKKE som brev.
Du kan købe en billig returfragt med GLS af Billigekostumer lige her for kun 45,- kr.
- så kan pakken spores, er fuldt forsikret og adresseret til os.Returpakken sender du til:
Billigekostumer
Meterbuen 15
2740 SkovlundeHusk desuden tydelig angivelse af dit oprindelige ordrenummer. Så ved vi, hvem der skal have penge retur og du undgår et unødvendigt administrationsgebyr på 49,- kr.
Billigekostumer.dk modtager ikke returvarer, der er sendt på efterkrav eller sendt uden omdeling. Pakker, der bliver sendt til os uden omdeling, vil IKKE blive afhentet, men returneres typisk af Postnord eller GLS, når liggefristen udløber.
Aflevér dine returvarer i butikken
Du kan også selv returnere dine returvarer på adressen i Skovlunde.Ved personlig returnering af varer købt online skal du være opmærksom på, at vi modtager og kvitterer for modtagelsen af dine returvarer i butikken. Tilbagebetaling/ kreditering foregår dog altid via bogholderiet senest 14 dage efter modtagelsen og altid via samme betalingsform som ved det oprindelige køb.
Ombytning:
Vi ombytter ikke varer i traditionel forstand. I stedet opfordrer vi vores kunder til at benytte returretten og så genbestille den eller de varer, som der ønskes ombyttet til.Denne løsningsmodel sikrer ikke bare hurtigere levering, men er også den eneste måde hvorpå vi kan sikre, at det, der er bestilt, også er tilgængeligt som lagervarer i det øjeblik, vi modtager en bestilling.
Varer købt online kan IKKE ombyttes i butikken, heller ikke ”bare” til en anden størrelse eller farve.
Begrænsning af returretten
Af hensyn til hygiejne og din tryghed som kunde, kan følgende produkter hverken returneres eller byttes hvis emballagen er brudt:- Parykker
- Oppustelige effekter
- Kontaktlinser
- Makeup
- Vipper
- Skæg
- Undertøj
- Andre éngangsartikler
Kategorier
-
-
Rabatter & Bonuskoder
-
Rabatter
Hos Billigekostumer vil vi gerne belønne faste kunder og vi er altid åbne overfor at give et godt tilbud hvis du skal købe stort ind.
I begge tilfælde administreres rabatter via personlige rabatkoder som udstedes individuelt. I praksis skelner vi mellem to typer af rabat:
Volumenrabat
Vi giver gerne et godt tilbud hvis du skal købe mange af samme slags varer eller hvis det samlede beløb overstiger en vis størrelse.Vi kan desværre ikke oplyse en fast beløbsgrænse, for der er stor forskel på dækningsbidraget fra produkt til produkt. Ligesom der er stor forskel på om vi skal tømme lageret en torsdag og dermed være udsolgt af en basisvarer op til en weekend. Eller vi kan bestille vare hjem til dig og sælge den uden risiko og uden at belaste lageret.
Rabataftale
Vi har også attraktive rabataftaler til kunder som køber hos os ofte eller igen og igen. Det kan eksempelvis være Danseskoler, Natklubber eller Eventbureauer men gælder principielt alle typer kunder der løbende har behov for kostumer, udklædning, pynt & dekoration.Er du interesseret i volumenrabat eller en løbende rabataftale, så kontakt kundeservice eller ring på telefon 7020 3740 for at høre om vi kan gøre noget for dig.
Alle aftaler om rabat er eksklusive og personlige og må ikke deles med andre. Ved mistanke om misbrug af personlige aftaler om rabat ophæves disse med øjeblikkeligt varsel. Eksempelvis vil vi ikke acceptere deling af rabatkoder på hverken online fora eller via kupon-sider.
OBS: UGYLDIGE Rabatkoder.
Fra tid til anden dukker der ugyldige ”rabatkoder” eller tilbud om rabatkoder op på diverse rabatsider og dealsites, som eksempelvis: Rabble.dk, Rabatkoder.com, Kampagnekode.info og e-rabatkode.dk.
Billigekostumer kan ikke tage ansvar for disse og de giver ingen mulighed for rabat.
Kategorier
-
-
Butikken i Skovlunde
Kategorier
-
Særlige regler for varer købt i butikken
Kategorier
-
Vilkår & handelsbetingelser
-
Handelsbetingelse
VILKÅR & HANDELSBETINGELSER
Det er ikke tilladt for personer under 18 år selv at handle på festtema.dk. Hvis du er under 18 år, kan aftalen indgås af fx dine forældre, din værge eller en anden myndig person. Ved bestilling accepterer køberen at have læst handelsvilkårene for billigekostumer.dk.
Alle varer, som vises online og kan lægges i kurven, er registreret som lagervarer på visningstidspunktet. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Alle priser er angivet i danske kroner inklusive moms og alle andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Ordrer, der modtages før kl. 13.00 på hverdage, pakkes og sendes samme dag. Ordrer, der modtages efter kl. 13.00 på hverdage, i weekenden og på helligdage, bliver håndteret den først kommende hverdag. Der kan desværre ikke givers garanti for annullering eller ændring af ordrer, når den er lagt. Vi prioriterer hurtig levering, og derfor gør vi alt for at sende ordrer til pakning så hurtigt som muligt, somme tider også udenfor normal åbningstid. Så snart en ordre er pakket, kan den derfra ikke længere ændres eller annulleres.
Køb:
Alle aftaler indgås med Funny Business International ApS, og på festtema.dk indgås alle aftaler på dansk. Enhver tvist mellem forbrugeren og festtema.dk skal løses i overensstemmelse med dansk ret. Eventuelle tvister skal indbringes for en kompetent dansk domstol.Dokumentation og vejledning:
Hvis der findes produktbeskrivelser eller brugervejledninger til varen, sendes disse fra festtema.dk som en vedhæftet fil sammen med din ordrebekræftelse. Ønsker du yderligere vejledning eller rådgivning fra festtema.dk, er denne udelukkende af vejledende karakter.Levering af varer fra billigekostumer.dk:
Varer, der kan bestilles online, er registreret som lagervarer på vores centrallager i Skovlunde og leveres typisk 1-2 hverdage efter dit køb.Er der sket en fejl, så varen alligevel ikke er på lager, vil du blive kontaktet hurtigst muligt, enten via telefon eller e-mail, så vi i fællesskab kan finde den løsning, der passer dig bedst.
Til danske adresser og danske pakkeshops forestås leveringen ag GLS.
Leveringstiden er typisk fra dag til dag (på hverdage) til alle brofaste adresser. Ved levering til Bornholm og Læsø og andre ikke brofaste Øer, skal der påregnes en dag ekstra til levering.Til adresser på Grønland, Island og Færøerne leveres med Postnord, og den angivne pris tager udgangspunkt i forsendelse med Fly.
Leveringstiden med Postnord er typisk:
Færøerne: 3 hverdage + toldbehandling
Grønland: 4-6 hverdage
Island: 3-4 hverdag + toldbehandlingLevering anses for at være sket, når ordren er leveret på leveringsadressen, og varen er kommet i kundens besiddelse, dvs. når ordren er overgivet til kunden eller nogen på dennes vegne. Herefter er det køber, der bærer risikoen for skader på produktet.
Der gives ingen garanti på leveringstiden. Alle ovenstående leveringstider er vejledende, og levering senere end angivet giver ikke ret til annullering af ordrer.
Du kan også vælge at afhente din ordre i butikken i Skovlunde. Ordrer, der skal afhentes i Skovlunde, pakkes efter samme princip som ordrer, der skal sendes, og kan typisk hentes samme hverdag, som de er bestilt, hvis ordren er modtaget inden kl. 13.00.
Ordrer til afhentning, der er modtaget efter kl. 13.00, i weekenden eller på helligdage kan afhentes førstkommende hverdag efter kl. 13.00.
Eventuelle fejl på siden:
Fejl sker, men det er heldigvis sjældent på trods af, at vi mange tusinde varenumre på lager.Vi tager forbehold for lagerfejl, trykfejl og prisfejl. I tilfælde af fejl, eller når teknikken driller, forbeholder vi os retten til at annullere ordren, efter vi har informeret køber om dette.
I tilfælde af fejl kontakter vi dig hurtigst muligt og senest førstkommende hverdag, efter en ordre er modtaget.
Transportskade:
Ved levering kvitteres der med underskrift for modtagelsen, og for at varen er modtaget uden synlige transportskader. Såfremt emballagen er brudt og/eller skadet, skal dette altid noteres på fragtbrevet, og du skal undersøge, om selve varen har lidt skade. Hvis varen har en synlig skade som følge af, at emballagen er skadet, kan du afvise leveringen, og festtema.dk ombytter hurtigst muligt varen uden ekstra omkostninger for dig. Såfremt det ikke er muligt at vurdere, om varen er skadet som følge af, at emballagen er skadet, skal det noteres på fragtbrevet, at der kan være en skade på varen. Såfremt det viser sig, at varen har en mangel, skal du reklamere til billigekostumer.dk i rimelig tid, gerne inden 7 dage, dog ikke senere end 2 måneder efter.HUSK: billeddokumentation af emballage og skaden på varen er altid en god ide. Send det til service@billigekostumer.dk eller som MMS med angivelse af dit ordrenummer til 30737019, så hjælper vi dig.
Reklamationer:
Der ydes 2 års reklamationsret på alle produkter i henhold til købeloven. Dette betyder, at du i tilfælde af en mangel ved varen, enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen. Den endelige løsning afhænger af den konkrete situation og betinges af, at reklamationen er berettiget og ikke opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadevoldende adfærd. En eventuel fejl eller mangel skal i henhold til købeloven påberåbes inden for rimelig tid efter manglen viser sig. Det er din pligt at angive, og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen har ytret sig.Første skridt ved reklamation er ALTID at kontakte kundeservice, så vi kan sikre at sagen håndteres korrekt og klares hurtigst muligt. Kontakter du kundeservice, fremsendes udførlig beskrivelse af, hvordan en reklamation klares nemmest og hurtigst for alle parter.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Har du kontaktet kundeservice, kan vi endda fremsende en forudbetalt returlabel.
Varen sendes til:
Billigekostumer
Meterbuen 15
2740 SkovlundeNår du returnerer varen, skal du altid vedlægge ordrenummer og oplyse, hvad problemet er. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Og husk desuden at varen altid skal sendes tilbage forsvarligt indpakket, og med original emballage samt eventuelt display materiale.
Betaling
Hos os skal du betale dine varer, før vi afsender din ordre.Betalingskort
Du kan betale online med følgende betalingskort: Dankort, VISA, VISADankort. VISA Electron, MasterCard og MasterCard Debit.Betaling med privatkort er gebyrfrit, mens betaling med firmakort pålægges det af kortudsteder opkrævede gebyr.
Vi kan desværre ikke på forhånd oplyse, hvad dette gebyr er, da det varierer fra kortudsteder til kortudsteder. Men eventuelle gebyrer oplyses i forbindelse med gennemførelse af betalingen, før endelig godkendelse.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Selve betalingen trækkes først, når ordren er sendt, og festtema.dk fremsender herefter en faktura som dokumentation for selve transaktionen.
EAN
Det er også muligt at betale med EAN nummer. Betaling med EAN-nummer sker i forbindelse med check-out, og vælges som betalingsform i stedet for betaling med kort.Kunder fra Københavns kommune, der betaler med EAN-nummer, skal desuden huske at angive bruger-ID sammen med gyldigt EAN-nummer.
Bank overførsel
Som erhvervskunde er det desuden muligt at betale med en bankoverførsel. Denne service er udelukkende for erhvervskunder, og vi gør opmærksom på, at varer IKKE sendes, før betalingen er registreret på vores konto i Sydbank.Ved betaling via bankoverførsel skal der angives ordrenummer som reference for indbetalingen. Betaling via bankoverførsel pålægges desuden et administrationsgebyr på kr.: 29,-.
Gebyrer
I enkelte tilfælde opkræver vi gebyrer, og disse tilfælde er:- Fakturagebyr ved betaling via bankoverførsel: 29,- kr.
- Gebyr for uafhentede varer i pakkeshop eller ved ”modtagelse nægtet”: 75,- kr.
- Administrationsgebyr ved manglende ordrenummer ved returnering af varer: 49,- kr.
- Erstatningsgebyr ved manglende returnering af originalemballage/ displaymateriale: 49,- kr.
- Gebyr for overskridelse af returfristen, minimum 49,- kr.
Annullering af gennemført ordre
Vi forbeholder os retten til at annullere en gennemført ordre i tilfælde af tydelige fejl i eksempelvis prissætningen eller i tilfælde af svindel. Sker dette, vil den aktuelle kunde få besked herom på den oplyste e-mail.Fortrydelsesret:
I henhold til forbrugeraftaleloven har du altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på nettet. Fortrydelsesretten løber, fra du modtager din vare. Ved udnyttelse af fortrydelsesretten skal varen tilbageleveres i væsentlig samme mængde og stand for at det fulde beløb returneres.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i brug.
Tager du varen i brug og alligevel returnerer den herefter, hæfter du for den værdiforringelse, som dette medfører. Værdiforringelsen vurderes individuelt og fra gang til gang, men kva vores produkters art og egenskaber, vil værdiforringelsen oftest være lig hundrede procent.
Ved køb af produkter er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur for at betingelserne for at benytte fortrydelsesretten, er opfyldt. Det er derfor altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil du har fundet ud af, om du vil beholde det købte eller ej.
Udvidet returret
Som en udvidet service vil vi indenfor 14 dage fra din modtagelse af pakken tilbyde at tage kostumer retur, selvom den krævede original emballage (dvs. papskive/display og plastiketui) mangler. Såfremt du måtte ønske dette, fratrækkes et gebyr på 49 kr.Såfremt denne service ikke ønskes udnyttet, kan vi ikke tilbyde nogen udvidet returret.
BEMÆRK! Dette er ikke en del af den lovpligtige fortrydelsesret, men en udvidet returret, som Festtema tilbyder dig.
Husk, at du stadig skal anmelde din brug af returetten her. Når vi har modtaget varen, sætter vi det fulde beløb ind på din konto. Tilbagebetalingen vil altid foregå via betalingskortet eller via netbank. Der kan ikke udbetales kontanter.
Begrænsning af returretten
Af hensyn til hygiejne og din tryghed som kunde, kan følgende produkter hverken returneres eller byttes hvis emballagen er brudt:- Parykker
- Oppustelige effekter
- Kontaktlinser
- Makeup
- Vipper
- Skæg
- Undertøj
- Andre éngangsartikler
Ovenstående varer i uåbnet emballage kan naturligvis returneres, når bare det sker senest 14 dage efter modtagelse og i øvrigt jævnfør vores normale betingelser.
Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Når du fortryder dit køb, kan varen sendes retur til nedenstående adresse. Husk at vedlægge en kopi af din faktura i dette tilfælde. Du er også velkommen til selv at aflevere varen på adressen, men husk da stadig at medbringe din faktura.
Returadresse:
Billigekostumer
Meterbuen 15
2740 SkovlundeVed personlig returnering af varer købt online skal du være opmærksom på, at vi modtager og kvitterer for modtagelsen af dine returvarer i butikken. Tilbagebetaling/ kreditering foregår dog altid via bogholderiet senest 14 dage efter modtagelsen og altid via samme betalingsform som ved det oprindelige køb.
Vi modtager ikke returvarer, der er sendt på efterkrav eller sendt uden omdeling. Pakker, der bliver sendt til os uden omdeling til vores returadresse, vil IKKE blive afhentet, men returneres typisk af Postnord eller GLS, når liggefristen udløber
Tilbagebetaling/ kreditering
Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen naturligvis til dig når vi har modtaget varen retur. Dette sker altid via samme betalingsform som anvendt ved den oprindelige bestilling. Har du betalt med Dankort føres pengene altså tilbage på samme kort.Varen skal returneres ubrugt, intakt samt i original emballage. Der må ikke være påsat mærkater eller skrevet direkte på originalemballagen. Returbeløbet overføres senest 14 dage efter, at festtema.dk har modtaget varen, og der tages forbehold for yderligere ”forsinkelse” hos især VISA Electron og MasterCard debit.
Det fremmer ekspeditionen, hvis fyldestgørende informationer følger pakken. Fx kopi af ordrebekræftelse eller kopi af forudgående korrespondance mv. Husk eventuelt registrerings- og kontonummer for den bankkonto, hvortil refusionen skal foregå, hvis den oprindelige betaling er sket via bankoverførsel.
Du kan IKKE fortryde købet ved blot at nægte at modtage varen eller at udelade afhentning af pakken i en pakkeshop. Uafhentede pakker og ordrer, hvor modtagelse er nægtet, bliver pålagt et returhåndteringsgebyr på 75,- kr. svarende til, hvad fragtleverandøren opkræver festtema.dk.
Købeguide
Sådan foretager du et køb på billigekostumer.dk1. Læg varen i indkøbskurven
På hvert varekort er der en ”Læg i kurv” knap. Denne knap skal du klikke på, hvis du ønsker at lægge varen i indkøbskurven. Øverst i højre hjørne af skærmen kan du hele tiden se antallet af produkter, du har liggende i kurven, og når du klikker på kurven, ser du oversigten over de varer, der ligger der. Totalprisen bliver også vist. Her har du også mulighed for at fjerne produkter.2. Gå til kassen
Når du har fundet alle de varer, du ønsker at købe, skal du gå til indkøbskurven og herefter trykke på ”Til kassen” under din bestilling. Du er nu i gang med at købe de varer, som ligger i din kurv.3. Bestilling / kundeoplysninger
Her skal du udfylde dine personlige oplysninger. Hvis der er en anden leveringsadresse end faktureringsadresse, skal dette angives.Det er vigtigt, at dine kundeoplysninger udfyldes korrekt, og det er 100% dit ansvar. Dette er et krav således at varen bliver afsendt til den rigtige adresse, så vi kan komme i kontakt med dig, hvis vi skulle have et spørgsmål i forbindelse med din ordre, og så vi kan sende dig en ordrebekræftelse og faktura på mail.
4. Leveringsmåde
Her skal du angive, hvordan du ønsker din ordre leveret. Du skal som minimum vælge fragtleverandør og eventuelt også vælge leveringssted (privat adresse, erhvervsadresse eller pakkeshop).5. Betaling
Her vælger du den betalingsform, du ønsker at anvende. Du kan betale med følgende:Kort (online), EAN-nummer eller via bankoverførsel.
6. Godkend ordre
Inden du fortsætter med eventuel kortbetaling, beder vi dig bekræfte dine oplysninger, dit køb, og at du har læst og accepteret vores forretningsbetingelser.Tryk på knappen ”Gå til betaling”, hvis du ønsker at godkende ordren.
7. Gennemfør betaling
Når du kommer ind på dette skærmbillede, er du i et ”sikkert område”. Dette betyder, at alle dine oplysninger bliver krypteret (gjort ulæselige), når de sendes ud over internettet. Indtast de nødvendige oplysninger og tryk herefter på ”videre”.8. Ordrebekræftelse
Når din ordre er gennemført, vises en kvittering for gennemførelsen på skærmen, og umiddelbart herefter modtager du en egentlig ordrebekræftelse på mail. I ordrebekræftelsen står alle oplysninger, som skal bruges i forbindelse med din ordre.Har du IKKE modtaget en ordrebekræftelse på e-mail senest 5 minutter efter gennemført ordre, er der sket en fejl. De mest almindelig fejl er:
- Ordrebekræftelsen er havnet i dit spamfilter
- Der er sket en tastefejl i forbindelse med angivelse af e-mail adresse
- Teknisk fejl i forbindelse med fremsendelse af e-mailen
Ligger ordrebekræftelsen IKKE i dit spamfilter, bedes du kontakte kundeservice hurtigst muligt. Modtager du ikke din ordrebekræftelse, får du sandsynligvis heller ikke yderligere informationsmails med oplysninger om; ordre-status, trackingnummer og faktura.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:Navn, adresse, mobiltelefon nummer og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Her under igen; navn, adresse, e-mail og mobiltelefon nummer til GLS, DAO eller Postnord.
Personoplysningerne registreres hos Funny Business International ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med få andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.Den dataansvarlige hos billigeskostumer er Søren Mejnertz.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: service@billigekostumer.dk.
Cookies
På billigekostumer.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig som forbruger.En cookie er en betegnelse for, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk).
På den måde ved serveren (f.eks. et websted) i forbindelse med brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personfølsomme oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, f.eks. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til, er at genkende din PC.
Rent teknisk kan cookies deles op i to typer. Den ene type kaldes ”sessioncookies” og den anden ”permanent cookies”. ”Sessioncookies” er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden. ”Sessioncookies” gemmes ikke på din PC, men forsvinder, når du lukker din web-browser. ”Permanent cookies” gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En ”permanent cookie” er med til, at vores server kan genkende din PC næste gang, du logger ind på vores hjemmeside.
Du har altid mulighed for at slette cookies fra din PC. Det kan f.eks. gøres på følgende måde: I Internet Explorer 9.X, slettes cookies under menuen ”sikkerhed” > ”slet browserdata” > vælg ”cookies” og tryk ”slet”.
Hvis du har spørgsmål angående dine cookies, kan du henvende dig til vores dataansvarlige; Søren Mejnertz via kundeservice. Skriv til service@billigekostumer.dk eller ring på 7020 3740.
Log statistik
Log statistik bruges på billigekostumer.dk og betyder, at et statistiksystem (google Analytics) opsamler information som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vores webshop har haft, hvor de kommer fra, og hvilken del af webshoppen de besøger mm. Vi gør brug af log statistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.Oplysninger afgivet af billigekostumer.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos billigekostumer, har du altid ret til at gøre indsigelser mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til vores dataansvarlige Søren Mejnertz.
Ved tilmelding til vores nyhedsbrev registrerer vi dit navn og din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.
Klagemuligheder
Som forbruger har du i øvrigt en række klagemuligheder, når noget går galt. Varer og tjenesteydelser kan du klage over via Nævnenes hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Link til nævnenes hus.EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet land.
Klag via EU-kommisionens online klageportal her
Datapolitik
I forbindelse med brug af billigekostumer.dk og ikke mindst bestilling registreres data om dig og din brug af siden.Persondata
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Dette indebærer: navn, adresse, e-mail og mobiltelefon nummer, som videregives til GLS, DAO eller Postnord.Personoplysningerne registreres hos os, Funny Business International ApS, opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med enkelte andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os via nedenstående formular
Den dataansvarlige hos billigekostumer er Søren Mejnertz.
Cookies
Billigekostumer.dk anvender cookies med det formål at optimere websitet samt dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig som forbruger.En cookie er en betegnelse for, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk).
På den måde ved serveren (f.eks. et websted) i forbindelse med brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personfølsomme oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, f.eks. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med midlertidigt gemte (cachede) filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig om, hvornår du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til, er at genkende din PC.
Rent teknisk kan cookies deles op i to typer. Den ene type kaldes ”sessioncookies”, og den anden ”permanent cookies”. ”Sessioncookies” er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden. ”Sessioncookies” gemmes ikke på din PC, men forsvinder, når du lukker din web-browser. ”Permanent cookies” gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En ”permanent cookie” hjælper vores server til at genkende din PC næste gang, du logger ind på vores hjemmeside.
Kategorier
-
-
Produkt information
Kategorier